Płytki włoskie

Mercedes jest oczywiście produkcji niemieckiej, ale ta analogia dotyczy odniesienia do dwóch odmiennych światów w motoryzacji. Podobnie jest w branży płytek ceramicznych, chodź należy jasno zaznaczyć, że polscy producenci płytek mają się bardzo dobrze, a ich produkty są wysokiej jakości i przypadają do gustu licznej grupie osób. Jeżeli jednak pod uwagę weźmiemy kwestie jakości, technologicznego zaawansowania oraz designu i porównamy płytkę polską z płytką włoską to wydaje się, że wiele, ale to wiele musimy się jeszcze nauczyć…


Co stoi zatem za sukcesem Włoskich i Hiszpańskich płytek na rynkach światowych? Dlaczego zatem Atlas Concorde, Panaria, Cotto D’Este z Włoch oraz Peronda czy WOW Design z Hiszpanii to marki rozpoznawalne niemalże na każdym kontynencie? W szeczegółach o danym producencie dowiesz się klikając w link (w nazwę), a w tym artykule omówimy to z perspektywy ogólnej. 

Szukając odpowiedzi na te pytania na bazie 25 lat doświadczenia możemy stwierdzić, że istotny wpływ na popularność włoskiej i hiszpańskiej płytki ma sięgająca wieków wstecz tradycja i innowacyjne technologie, które przekładają się na niesamowitą jakość produktu. Oczywiście idąc dalej jeżeli mielibyśmy wybrać, który kraj produkuje lepszej jakości płytki to zdecydowanie stawiamy na Włochów, chodź są fabryki hiszpańskie jak np. wspomniany wyżej WOW Design, które swoją innowacyjnością i awangardowym podejściem zaskakują projektantów i architektów na całym świecie.

Hiszpanie jednak nie mają tak pięknych wzorów marmurowych jak np. włoski CERCOM czy LEA CERAMICHE, a z drugiej strony Włosi nigdy nie zrobią takich urokliwych patchworków jak hiszpańska PERONDA. Istotną tu kwestią jest także surowiec (wzorzec). Włoski marmur wydobywa się od ponad 2000 lat i na jego wzornictwie bazują projektanci z włoskich fabryk płytek ceramicznych, tworząc idealnie wierne imitacje. Mają zatem inspiracje na miejscu – wystarczy wybrać się do Rzymu, Wenecji, Verony czy Milanu.

Z kolei hiszpański patchwork i tradycja tworzenia kolorowej i wzorzystej terakoty swoje korzenie ma w krajach arabskich, Portugalii i właśnie w Hiszpanii. Włochom ten styl wzornictwa jakoś nie przypadł do gustu i chodź widać próby tworzenia tego typu linii produktowych, to nigdy nie będzie to ten wyjątkowy design jaki wyjdzie z hiszpańskiej fabryki i spod ręki lokalnego projektanta. Dziedzictwo kulturowe ma tu ogromny wpływ.

W naszej ofercie staramy się zatem to wszystko wypośrodkować i oferujemy najlepiej wyselekcjonowane produkty z wiodących fabryk obu krajów - zarówno  z Włoch jak i Hiszpanii. To produkty najwyższej klasy z technologiami o jakich Polskie fabryki mogą sobie jedynie pomarzyć i to chyba jeszcze długo...

Wizytacje największych włoskich fabryk od wielu lat wpisane są w naszą działalność i mają na celu wybranie dla Państwa produktów o perfekcyjnej jakości. To dzięki tym wizytom mamy stu procentowe przekonanie, że jakość syngowana „Made in Italy” to nie bezwartościowy zwrot marketingowy, ale silny slogan poparty konkretnymi argumentami jakimi  jest choćby wieloletnie doświadczenie i właśnie dziedzictwo kulturowe.

Technologie takie jak PROTECT® (powłoka antybakteryjna), KERLITE® (wzmocnienie włóknem szklanym) czy SLIMTECH® (lekkie i ultra cienkie płyty – od 3,5mm) bezsprzecznie zrewolucjonizowały rynek płytek ceramicznych.

Wielu z włoskich producentów zalicza się do Green Building Council Italia, włoskiego stowarzyszenia wiodących firm zaangażowanych w zrównoważony rozwój środowiska na rynku budowlanym. Członkowie GBC Italia promują odpowiedzialność środowiskową, ekonomiczną i społeczną poprzez praktyczny wkład w innowacje w sposobie projektowania, budowania i użytkowania budynków.


Hiszpański gigant ECO CERAMIC wybudował pierwszą w Europie elektrownię fotowoltaiczną na własny użytek. Dzięki temu podczas procesu produkcyjnego unika się emisji do atmosfery około 9.000 ton CO2 rocznie. Aktualnie marka obecna jest w 120 krajach na całym świecie i nieustannie się rozwija. Chodź to jeszcze młoda firma to dzięki profesjonalnemu podejściu osiągnęła bardzo dobrą reputacją w całej Hiszpanii i na świecie.

Dokładamy wszelkich starań aby każda kolekcja w sklepie była opisana i zawierała katalog PDF do pobrania. W przypadku topowych marek mogą się Państwo dowiedzieć w szczegółach, co inspirowało projektantów danego producenta do stworzenia serii płytek. Często są to niesamowite historie, dzięki którym wnikliwie poznajmy specyfikę produktu.

Włoskie katalogi są pełne ciekawych aranżacji, które mogą posłużyć jako inspiracje. Proszę zobaczyć interaktywne katalogi kolekcji producenta Atlas Concorde. Zawartość multimedialna i sposób opracowania takiego katalogu świadczą o najwyższej klasie usług. Profesjonalne podejście widać w każdym detalu. Oczywistym jest, że za taką organizacją marketingu idą ogromne nakłady finansowe i stoi za tym sztab ludzi. To świadczy o potędze z jaką mamy do czynienia.

Nasz zespół nieustannie analizuje to co dzieje się na rynku polskim i naturalnie zestawiamy to z rynkiem włoskim i hiszpańskim. To jest po prostu przepaść. Minusem tego jest oczywiście także w wielu przypadkach przepaść cenowa i to chyba jedyny minus jaki możemy brać pod uwagę zestawiając płytki polskie i włoskie. Wychodzimy jednak z założenia, że za jakość trzeba po prostu zapłacić i ot cała konkluzja. Tak jak w przytoczonym na wstępie porównaniu aut. Kupując auto chcemy by służyło nam ono przez długie lata i najlepiej bezawaryjnie. Tak samo jest w przypadku płytek ceramicznych. To decyzja na długie lata i w tym czasie produkt powinien zachować swoje właściwości techniczne oraz wizualne. Mówimy tu o okresie 20-25 lat, a nie 5 czy 8.

Także wyścig trwa i raczej długo, ale to długo z polską płytką nie będziemy na podium. No bo czy Fiatem przegonimy Ferrari?...